Informații utile

     Paşaport: Se poate călători peste graniţă doar cu paşaport turistic valabil. Majoritatea statelor solicită ca paşapoartele să fie valabile timp de şase luni după încheierea călătoriei (este posibil ca perioada necesară de valabilitate a paşaportului să fie chiar de 12 luni).
     Vizele: Lista statelor în care se solicită viza şi cea a ţărilor în care se poate călători fără viză se poate găsi pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe. Agenţia nu îşi asumă nici o responsabilitate în cazul turiştilor care nu pot pleca în excursie deoarece nu au primit viza sau în cazul cărora s-au luat măsuri speciale de către serviciile de frontieră şi emigrări.
     Regulament privind călătoria copiilor în alte state: părinţii, tutorii sau persoanele autorizate ca însoţitori răspund de sănătatea, viaţa, drepturile şi apărarea intereselor legale ale copiilor până la vârsta de 18 ani. Copilul trebuie să aibă un paşaport valabil şi alte documente necesare călătoriei sale în afara ţării. Conform reglementarilor în vigoare, minorii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii pentru a fi lăsaţi să iasă din ţară: să călătoreasca cu cel puţin un adult însoţitor, să aibă asupra lor acordul ambilor părinţi (sau al părintelui care nu-i însoţeşte) legalizat la notariat, iar adultul care-i însoţeşte - în cazul în care acesta nu este unul dintre părinţi - trebuie să aibă cazier judiciar pe care să-l prezinte la frontiera. Detalii suplimentare pe www.politiadefrontiera.ro
     Transportul cu avionul: Ora zborului trebuie confirmată cu o zi înainte de plecarea în excursie. Întotdeauna trebuie să se confirme ora decolării în cazul curselor charter. Ora indicată în catalog sau oferta de preţ este aproximativă. În anumite situaţii (condiţii meteorologice nefavorabile care nu permit decolarea, probleme care apar inopinat legate de siguranţa zborului, greve care împiedică executarea transportului aerian, etc.), chiar şi ora indicată pe biletul de călătorie se pot modifica. Agenţia nu este răspunzătoare pentru modificarea orarului de zbor sau pentru întârzieri, acestea fiind în responsabilitatea companiei aeriene şi a autorităţilor aeroportuare.
     Se recomandă ca turiştii să sosească la aeroport cu cel puţin 2 ore înainte de decolare, pentru a avea suficient timp să finalizeze toate formalităţile de check in. Agenţia nu îşi asumă răspunderea în cazul întârzierii unui turist sau în cazul neprezentării acestuia la aeroport din motive proprii. Informaţii exacte privind orarul de zbor se pot obţine la aeroport sau la agenţia de turism.
     Fiecare pasager (cu vârstă mai mare de 2 ani) are dreptul la un bagaj înregistrat cu greutatea de 15-20 kg şi un bagaj de mână de 5 kg (diferă in funcţie de compania aeriană). Pentru fiecare kilogram care depăşeşte greutatea admisă a bagajului se plăteşte suplimentar (conform regulamentului fiecărei companii aeriene). Bagajul nu trebuie să conţină obiecte uşor casabile şi lucruri de valoare. Se interzice categoric transportarea în bagajul de mână a obiectelor care prezintă un grad de risc (forfecuţe, bricege sau alte tipuri de cuţite, articole cosmetice, de manichiură etc.). În bagajul de mână se permite transportul unei mici cantităţi de lichide (maxim 100 ml, ambalate într-o pungă de plastic). Informatţi suplimentare privind regulile de siguranţă a zborului se găsesc pe site-urile aeroporturilor din Romania.
     Intenţia de transport a bagajelor voluminoase (biciclete, surf, cărucioare etc.) trebuie comunicată încă de la înscriere. Transportul animalelor vii este posibil doar în cazul programelor care se desfăşoara cu avionul, în spaţiul destinat bagajelor, în compartimente special destinate acestui scop. Transportul acestora se va realiza contra cost. Există hoteluri care nu acceptă animale de companie.
     În cazul transportului aerian, deteriorarea sau pierderea bagajului nu este imputabilă agenţiei de turism, ci companiei aeriene. Solicitările pentru recuperarea bagajului pierdut şi pentru eventualele despăgubiri se vor adresa în scris direct companiei aeriene care a efectuat transportul, imediat dupa aterizare.
     În caz de necesitate, transportul se poate face cu mijloace de transport sau avioane de rezervă, se poate schimba tipul avionului şi, deasemenea, se pot modifica, include sau omite opriri.
     În caz de întârzieri ale avionului, compania aeriană este direct răspunzătoare de acestea şi va asigura turiştilor serviciile prevăzute în Regulamentul Uniunii Europene
     Transferul de la aeroport la hotel şi retur: Agenţia organizează transferul turiştilor de la aeroport la hotel în ziua sosirii, şi de la hotel la aeroport în ziua plecării. Turiştii sunt transportaţi cu autocarul, microbuzul sau uneori cu un autoturismul. În majoritatea cazurilor, turiştii sunt însoţiţi de un reprezentant al agenţiei sau de reprezentantul partenerilor străini. Vă rugăm confirmaţi ora decolării avionului cu cel puţin o zi înaintea plecării. În cazul în care turistul cumpără numai biletul de avion, transferul nu este inclus în preţ. În cazul pachetelor de servicii turistice transferul la şi de la aeroport se va efectua în ordinea amplasării hotelurilor (transfer colector).
     Preţuri: Preţurile prevăzute în ofertă sunt valabile pentru persoanele care au cetăţenie română. Cetăţenii altor state sunt rugaţi să verifice preţurile.
     Agenţia işi rezervă dreptul de a modifica suma aferenta taxelor de aeroport şi taxei de viză, în situaţia în care acestea sunt impuse de terţi (companie aeriana, autorităţi). Preţurile vor putea fi modificate şi în situaţia în care costurile de transport vor fi majorate de către transportator, ca o consecinţă directă a creşterii preţului petrolului pe piaţa internaţională. De asemenea, preţurile vor putea fi majorate în situaţia în care paritatea euro / dolar va înregistra modificări mai mari de 5 % faţă de data întocmirii ofertei
     Bacşiş: În unele ţări se obişnuieşte să se ofere bacşiş pentru serviciile acordate, acesta reprezentând una din sursele de venit ale populaţiei.
     Asigurarea storno: Dacă sunteţi nevoit să anulaţi călătoria şi motivul anulării se încadrează în condiţiile impuse de asigurator, vă puteţi recupera suma achitată. Citiţi cu atenţie toate informaţiile cuprinse în poliţa de asigurare – regulile de restituire a sumelor achitate şi documentele necesare în cazul solicitării dumneavoastră de a primi compensaţii (acestea diferă de la o companie de asigurări la alta). Recomandăm încheierea asigurării storno pentru toate programele agenţiei.
     Îmbrăcăminte: La vizitarea obiectivelor turistice nu sunt restricţii în ceea ce priveşte îmbrăcămintea. Fac excepţie bisericile, mănăstirile, moscheele şi templele în folosinţă, când umerii şi decolteul trebuie să fie acoperite.
     Clasificarea unităţilor de cazare: Nici la scară mondială, nici la nivelul UE nu există un sistem sau standard unic de clasificare a unităţilor de cazare. Din acest motiv, în funcţie de ţara în cauză, apar diverse standarde hoteliere pentru categorii identice. Categoria hotelului depinde de dimensiunea şi dotarea camerelor, nivelul deservirii şi calitatea serviciilor oferite, etc. În fiecare ţară pot exista cerinţe şi interpretări diferite privind categoria. Categoria oficială se menţionează în descrierea hotelului respectiv (clasificarea naţională a hotelului). Dacă nu se menţionează categoria oficială a hotelului în descrierea acestuia, înseamnă, că hotelul nu are o categorie corespunzătoare în ţară străină respectivă.
     Descrierile hotelurilor cuprinse în acest material sunt valabile la data realizării ofertei; în consecinţă, agenţia nu poate fi făcută răspunzătoare pentru eventualele neconcordanţe în privinţa facilităţilor hotelului sau ale camerei. Fotografiile prezentate în catalog sunt cu titlu informativ. În oferta hotelurile sunt descrise în detaliu şi cu precizie; totuşi, este posibil ca modificările de ultima oră, care survin după apariţia catalogului, să nu fie incluse. Uneori, pot surveni schimbări şi în categoria hotelului, din momentul apariţiei catalogului şi până la data excursiei. În prezentarea hotelurilor se face deseori trimitere la site-urile de internet ale hotelurilor. Vă atragem atenţia, că de pregătirea şi actualizarea informaţiilor date se ocupă administraţia hotelurilor. Agenţia nu răspunde de distribuţia informaţiilor pe site-urile de internet ale hotelurilor.
     De obicei, în catalog se descriu obiectivele care aparţin numai de infrastructura hotelului. Pentru a obţine infomaţii suplimentare despre obiectivele de interes turistic concret, vă rugăm să vă adresaţi agenţiei de turism.
     Ziua hotelieră: La sosire, ziua hotelieră începe între orele 14:00 – 18:00; la plecare, sfârşitul zilei hoteliere se consideră ora 10:00 – 12:00. Regula dată se aplică şi în cazul când plecarea are loc cu un zbor de noapte, chiar după ora 24:00. Administraţia hotelului sau reprezentanţii agenţiei vă pun la curent cu condiţiile de sosire (check in) şi de plecare (check out). Sosirea mai devreme sau plecarea mai târziu nu vă îndreptăţeşte să folosiţi camera timp mai îndelungat. De asemenea, sosirea la hotel după ora 14.00 sau plecarea înainte de ora 10.00 (deci neutilizarea integrală a zilei hoteliere) nu presupune restituirea unor sume de bani.
     După părăsirea camerei, puteţi lăsa bagajul în camera de depozitare a bagajelor din hotel sau în cameră special destinată acestui scop (dacă hotelul dispune de asemenea camere). În funcţie de posibilităţi, administraţia hotelului poate decide să cazeze turiştii mai devreme sau să întârzie părăsirea camerelor. Pentru aceasta, turistul trebuie să plătească suplimentar o anumită sumă stabilită de administraţia hotelului.
     Cazarea: Hotelurile pot avea camere single, camere duble, apartamente (apartamentul include o cameră de oaspeţi şi un dormitor, o mică bucătărie – uneori, unele apartamente constau din câteva camere de trecere: e.g. dormitor şi cameră de oaspeţi), camere tip studio (cameră single cu un mic vestibul şi, posibil, o mică bucătărie mobilată şi utilată), etc. De obicei, hotelurile nu au camere cu trei paturi. Pentru a treia sau a patra persoană, se poate pune la dispoziţie într-o cameră dublă un pat extensibil, sofa sau fotoliu – pat.
     Cazarea se va face la hotelul pentru care aţi primit confirmarea şi pentru care aţi plătit. Câteodată, mai ales în sezon, hotelierii vând locuri peste capacitatea de cazare a hotelului (overbooking). În aceste cazuri, dacă excursia nu a început, agenţia vă propune cazare alternativă. Dacă excursia a început, se va asigura cazare compensatoare (redirecţionare) la un hotel de aceeaşi categorie sau de categorie superioara celui comandat iniţial. În cazul în care, în situaţia de overbooking turiştii sunt cazaţi într-un hotel de categorie inferioară faţă de hotelul rezervat, turiştilor li se va restitui diferenţa de preţ. În ambele cazuri în care turistul nu poate cere compensaţie.
     La ofertele de ultimă oră nu putem garanta decât categoria hotelurilor. Nu întotdeauna hotelurile din ofertele de ultimă oră sunt cele din catalog. Există cazuri în care numele hotelurilor va fi cunoscut doar la sosirea în ţara de destinaţie (circuite, croaziere, oferte speciale etc.).
     Distribuţia camerelor la hoteluri/vase de croaziere se face de către recepţia unităţii de cazare respectivă şi acest lucru nu poate fi influenţat de agenţia de turism. Orice probleme legate de amplasarea sau aspectul camerei se rezolvă la recepţie sau cu ajutorul reprezentantului local.
     Camerele cu vederea spre mare sunt garantate în măsură în care turistul a solicitat şi achită suplimentar pentru acest lucru. Frecvent, camerele situate pe partea mării nu sunt de fapt cu vederea nemijlocită spre mare (ferestrele sunt parţial sau în unghi îndreptate spre mare), vederea spre mare poate fi parţial acoperită de clădiri sau vegetaţie. O altă dorinţă a turiştilor, care se poate satisface în funcţie de posibilităţi şi care nu obligă cu nimic pe organizatorul excursiei este legată cazarea la acelaşi etaj, în camere alăturate, etc.
     Circuite: Agenţia îşi rezervă dreptul de a opera modificări în program (inclusiv modificare companie aeriană/orar de zbor, ordinea vizitelor sau a cazărilor) fără a afecta structura generală a programului turistic. În funcţie de anumite situaţii speciale, se poate schimba ordinea vizitării unor obiective sau înlocui parţial unele vizite. Conducătorul de grup îşi rezervă dreptul de a modifica programul în funcţie de anumite situaţii obiective ce pot apare în timpul excursiei.
     Reduceri pentru copii: Majoritatea companiilor aeriene au aceleaşi regulamente şi reduceri pentru copii. La rezervarea excursiei, sunteţi obligaţi să declaraţi nu numai numele copilului, ci şi data lui de naştere, precum şi o copie după certificatul de naştere sau paşaportul copilului. În cazul în care copilul împlineşte 2 ani în perioada excursiei, compania aeriană îl va considera deja copil de doi ani. În cazul unui copil sub vârsta de doi ani, nu va primi loc în avion şi nu are drept la bagaj. Pentru un copil care a depăşit vârsta de doi ani, se aplică regula valabilă pentru adulţi (se rezervă loc şi se înregistrează, fără cost, bagajul în greutatea admisă).
     Reducerile pentru copii sunt valabile numai în cazul în care copiii sunt cazaţi în cameră cu doi adulţi. Cazarea a doi copii în cameră cu doi adulţi se poate face doar la hotelurile în care există posibilitatea suplimentării camerei duble cu două paturi. Reducerile pentru copii se acordă copiilor care nu au împlinit vârstele specificate până la data întoarcerii.
     În cazul unui copil care călătoreşte împreună cu doi adulţi, care au plătit costul excursiei conform ofertei, se aplică reducerea prevăzuta în funcţie de vârsta copilului dacă se optează pentru o cameră dublă cu pat suplimentar. Vârsta de la şi până la care se aplică reducere pentru copil este indicată în lista de preţuri.
     Serviciile hotelului: Oferta noastră conţine informaţii privind serviciile şi activităţile distractive oferite de hotel în perioada sezonului turistic. Lista serviciilor oferite de hotel în perioada sezonului turistic, perioada şi preţurile se pot modifica. La începutul şi la sfârşitul sezonului turistic, hotelul pune la dispoziţie de obicei mai puţine activităţi distractive şi servicii. Administraţia hotelului decide frecvenţa şi ordinea efectuării activităţilor distractive.
     Pentru anumite facilităţi din hotel sau din cameră, hotelul poate solicita taxe suplimentare (minibar, seif, prosoape la plajă, aer condiţionat etc.); în momentul sosirii la hotel solicitaţi recepţionerului să vă informeze cu exactitate asupra lor.
     Rareori se pot inregistra în catalog toate serviciile pentru care se solicită plată suplimentară. În perioada sezonului, numărul serviciilor cu sau fără plată se poate modifica. În majoritatea hotelurilor se plăteşte separat pentru anumite servicii, de exemplu, pentru folosirea terenului de tenis, pentru biliard, saună, jacuzzi, pentru frecventarea sălii de gimnastică, pentru proceduri adiţionale la baia turcească (peeling, masaj, etc.).
     Restaurantele şi barurile funcţionează conform graficelor de lucru stabilite de administraţia hotelurilor. Cafenelele în aer liber, restaurantele şi barurile de pe plajă sunt deschise în funcţie de starea vremii. Orarul de lucru al piscinelor, atracţiilor şi distracţiilor acvatice este stabilit de administraţia hotelului.
     Masa: Există următoarele regimuri de masă: fără masă (SC – Self Catering), mic dejun (BB – Bed & Breakfast), mic dejun şi cină, în unele hoteluri – dejun şi cină (HB – half board); mic dejun, prânz şi cină (FB - Full Board); all inclusive (AI – All Inclusive). Costul băuturilor nu este inclus în preţul meniului (cu excepţia regimului de masă all inclusive). Programele cu demipensiune încep de regulă cu cina din ziua sosirii şi se încheie cu micul dejun din ziua plecării.
     Regimul de masă se menţionează în descrierea hotelului. Mâncarea se serveşte în restaurant / sală de mese la anumite ore stabilite. Dacă turiştii pleacă de la hotel dimineaţa devreme sau se întorc foarte târziu şi doresc să servească masa la alte ore, au posibilitatea (în condiţiile stabilite de administraţia hotelului) să primească contra cost pachete pentru mic dejun timpuriu sau cină târzie. Uneori masa se pierde datorită sosirii foarte târzii sau plecării la ore matinale.
     De obicei felurile de mâncare aparţin bucătăriei internaţionale, însă există şi mâncăruri din bucătăria naţională. Cu cât categoria hotelului este mai mare, cu atât există mai multe feluri de mâncare.
     Pentru regimul de masă all inclusive, masa se serveşte de trei ori pe zi, există gustări între mesele principale, iar băuturile alcoolice şi răcoritoare de producţie autohtonă (servite la pahar) sunt incluse în preţ (cele de import se plătesc). De regulă, sucurile din fructe proaspete şi îngheţata nu intră în preţ. Se pot oferi unele feluri de mâncare şi băuturi contra cost – chiar dacă hotelul face parte din categoria all inclusive. Hotelul poate stabili limite în cadrul regimului all inclusive, de exemplu: după ora 22:00 băuturile se servesc contra cost.
     La sistemul ultra all inclusive, suplimentar faţă de regimul all inclusive, preţul include şi băuturi alcoolice de import.
     În cazul regimului de masă demipensiune (mic dejun şi cină) băuturile nu intră în preţ.
     De obicei, în camerele care nu sunt prevăzute cu o mică bucătărie, se interzice păstrarea produselor alimentare sau pregătirea hranei. Alimentele se servesc exclusiv în sala de mese – este interzis scoaterea alimentelor din restaurant / sală de mese iar în majoritatea hotelurilor este interzisă introducerea alimentelor şi băuturilor.
     Cinele festive de Crăciun, Revelion, Paşte etc. nu includ băuturi alcoolice sau răcoritoare (nici la hotelurile cu regimul de masă all inclusive).
     Există hoteluri care nu servesc şi nu permit servirea băuturilor alcoolice – rugăm verificaţi acest lucru înainte de înscrierea la excursie.
     Seiful: Conform legislaţiei în vigoare din unele ţări, hotelul nu-şi asumă responsabilitatea pentru obiectele de valoare lăsate în cameră. Vă recomandăm ca întotdeauna să închiriaţi un seif în care să păstraţi paşaportul, banii şi alte obiecte de valoare. Vă recomandăm să păstraţi obiectele cu valoare personală sub cheie într-un geamantan sau geantă de voiaj.
     Curăţenia în camere: În camere se curăţă podeaua, se aspiră mocheta, se curăţă baia şi toaleta, se ia gunoiul şi se fac paturile. În hotelurile de categorie superioară, curăţenia se face zilnic, iar în cele de categorie inferioară – se face curat în camere o dată sau de două ori pe săptămână. Lenjeria de pat şi prosoapele se schimbă o dată sau de două ori pe săptămână. În cazul folosirii bucătăriei, turiştii trebuie să asigure curăţenia acesteia.
     Aerul condiţionat: De obicei, sistemul de aer condiţionat din hotel funcţionează după un orar stabilit de administraţie, în funcţie de condiţiile atmosferice, de anotimp, etc. Aerul condiţionat din hotel poate fi de două tipuri: central şi local. Aerul condiţionat centralizat este pus în funcţiune / scos din funcţiune, iar temperatura la care funcţionează este controlată de administraţia hotelului. El poate funcţiona 24 de ore din 24, sau poate fi închis în anumite intervale de timp, în cursul zilei sau al nopţii. Aerul condiţionat local se închide / deschide şi se controlează din punct de vedere al temperaturii din propria cameră, în mod individual. De obicei, în lipsa turiştilor, ambele tipuri de aer condiţionat (centralizat şi local) se închid automat.
     Apa: În toate ţările nu se recomandă consumul apei din reţea. Apa cu conţinut de bacterii sau mult clor poate afecta sănătatea, fiind cauza unor diverse boli digestive. Pentru băut, se recomandă apa îmbuteliată.
     Curentul electric: Tensiunea curentului electric nu este aceeaşi peste tot (125 V sau 220 V). De aceea, se cere consultarea atentă a instrucţiunilor din camera de baie. În unele hoteluri, ştecherele nu au aceeaşi formă cu cele din România; din acest motiv trebuie folosit un adaptor de priză atunci când utilizaţi aparate electrice proprii. Uneori, adaptoarele se pot închiria din hotel.
     Zgomotul: Majoritatea hotelurilor recomandate de agenţie sunt situate în zone ale staţiunilor unde funcţionează neîntrerupt restaurante, cafenele, discoteci. În sezonul turistic, în majoritatea hotelurilor se desfăşoară programe distractive care durează până târziu în noapte. Deplasarea mijloacelor de transport pe străzi este o altă sursă de zgomot. În hotelurile situate în apropierea aeroportului, se poate auzi zgomotul făcut de avioane. De asemenea, unii turişti fac zgomot. Administraţia hotelului nu are nici o influenţă asupra zgomotului produs în afara hotelului. Recomandăm iubitorilor de linişte să consulte din timp cu atenţie descrierile de hoteluri prezentate şi pe baza acestora, să aleagă dacă doresc un hotel situat într-un loc liniştit, departe de distracţiile zgomotoase.
     Reprezentanţii Agenţiei: De condiţiile de odihnă şi mulţumirea turiştilor se ocupă, pe parcursul sejurului, reprezentanţii agenţiei care vorbesc limba română, engleză şi / sau germană, iar deseori chiar şi limba ţării vizitate. Pe reprezentanţi îi puteţi cunoaşte cu ocazia întâlnirilor informative care au loc la hotelul dumneavoastră, iar în caz de necesitate, îi puteţi contacta la telefonul mobil. Una din obligaţiile reprezentanţilor este să-i întâmpine pe turişti la aeroport, să-i însoţească la hotel, să ajute la cazarea acestora, să le ofere informaţiile necesare privitoare la schimbul valutar, apelurile telefonice, transportul local, etc. În ziua plecării, reprezentanţilor le revine sarcina de a însoţi turiştii la aeroport şi, în funcţie de posibilităţi, să-i ajute la formalităţile de check in. Deseori, reprezentanţii agenţiei sunt asistaţi de angajaţi ai partenerilor străini, vorbitori de limba engleză sau alte limbi.
     Excursii, călătorii turistice organizate, activităţi distractive:Reprezentanţii agenţiei informează turiştii când şi cum se poate petrece timpul liber în locurile de odihnă respective. Se organizează aproape zilnic excursii, călătorii turistice şi activităţi distractive. Descrierea şi preţurile informative ale excursiilor organizate de partenerii agenţiei în ţară de sejur sunt prevăzute în lista de preţuri; totuşi, pot apare modificări de ultimă oră, după apariţia catalogului. Costul, programul excursiei în ţara străină, ordinea de vizitare a obiectivelor sunt stabilite de partenerii străini. Informaţii detaliate privind excursiile organizate şi programul acestora, costul exact şi serviciile incluse în preţ sunt puse la dispoziţie de reprezentanţii agenţiei la sosirea în ţară de sejur. Deseori, pentru efectuarea excursiei, se are în vedere un număr minim de turişti. Dacă nu se adună numărul minim de turişti, costul excursiei se poate modifica sau este posibil ca excursia să se anuleze.
     Vaccinuri, sănătate: Se recomandă turiştilor să aibă poliţa de asigurare de sănătate la plecarea în excursie. Asigurare trebuie să acopere ajutorul medical necesar peste hotare, precum şi cheltuielile suplimentare care pot apărea. Poliţele de asigurare de sănătate pentru cei care călătoresc în străinătate se pot cumpăra la agenţiile de turism sau de la reprezentanţii companiilor de asigurare. Înainte de plecarea într-o ţară exotică, se recomandă consultarea unui doctor în ceea ce priveşte vaccinurile profilactice contra bolilor contagioase. Turistul are obligaţia să se ocupe de acest aspect şi să plătească pentru vaccinuri. În caz de boală sau accident – vă rugăm să vă adresaţi celei mai apropiate unităţi medicale, celui mai apropiat spital sau să chemaţi doctorul, apelând la administratorul hotelului.
     Citiţi cu atenţie toate informaţiile cuprinse în poliţa de asigurare de boală – regulile de compensare a cheltuielilor şi documentele necesare în cazul solicitării dumneavoastră de a primi compensaţii pentru cheltuielile efectuate sau plata de asigurare diferă de la companie de asigurări la alta. Nu toate instituţiile medicale colaborează cu companiile de asigurări, motiv pentru care s-ar putea să fie necesară plata pe loc a serviciilor medicale, chiar dacă aveţi asigurarea de sănătate. Cereţi doctorului următoarele documente: certificat în care să figureze diagnosticul, chitanţa cu costul consultaţiei pe care să figureze semnătura şi parafa doctorului, reţetele pentru medicamentele prescrise şi chitanţele de la cumpărarea acestora. Costul tratamentului la spital, al transportului şi serviciilor de prim ajutor – în conformitate cu condiţiile prevăzute în poliţa de asigurare – este acoperit de compania de asigurări, dacă vă adresaţi din timp reprezentantului companiei (adresa este indicată în poliţa de asiguare), care este imputernicit să se ocupe de achitarea tratamentului medical.
     Reclamaţii: Dacă dvs consideraţi că serviciile prevăzute în contractul excursiei nu sunt efectuate sau sunt prestate necorespunzător, trebuie să reclamaţi acest lucru reprezentantului agenţiei în timpul călătoriei (dacă reprezentantul nu ia măsuri pentru rezolvarea reclamaţiilor, acestea se fac pe loc, în scris), deoarece neînţelegerile ivite se pot soluţiona şi îndepărta mai repede pe loc. Dacă se fac reclamaţii după terminarea excursiei, nu mai este timp pentru a rezolva respectiva problema. Turistul care nu face reclamaţia în timpul excursiei pierde dreptul de a cere şi primi compensaţie. Dacă neînţelegerile nu se soluţionează pe parcursul călătoriei, se pot face reclamaţii la agenţie timp de 5 zile calendaristice de la încheierea excursiei. Pentru a fi luată în considerare, reclmaţia trebuie să fie semnată de reprezentantul prestatorului de servicii (hotel, restaurant etc), care vă constata realitatea şi veridicitatea reclamaţiei
     Turistul trebuie să ne informeze în legătura cu obiectele uitate la hotel imediat după încheierea excursiei. Turistului i se poate cere sa achite cheltuielile (telefon, fax, alte servicii) legate de căutarea obiectelor pierdute, indiferent daca acestea se recuperează sau nu.
     Agenţia nu îşi asumă responsabilitatea pentru cazurile de forţă majoră ale căror repercursiuni nu se pot evita pe parcursul sejurului. Nu se admit reclamaţii referitoare la serviciile care nu sunt incluse în descrierea sejurului din catalog şi în preţuri şi pentru servicii pe care turistul nu le-a achitat agenţiei.
     Litigiile se soluţionează pe baza discuţiilor, iar în cazul neajungerii la o înţelegere – în ordinea prevăzută de lege.
     În cazul unui litigiu juridic, dacă turistul comunică mass-mediei obiectul plângerii sau conflictului său până la soluţionarea cazului, iar ulterior se dovedeşte că reclamaţiile turistului au fost parţial sau total nefondate, agenţia are dreptul – în condiţiile prevăzute de lege – să ceară turistului respectiv compensaţie bănească.
Prognoza meteo
Curs valutar